HIP

Heb je vragen over de geschiedenis van de stad? Of over Almelo in de tijd van jouw voorouders?

Daarvoor kun je terecht op de 4e verdieping van de Almelose Bibliotheek bij het HIP: het Historisch Informatie Punt  .
Onze vrijwilligers helpen je graag op dinsdagmiddag en vrijdagmiddag, van 13.30 uur tot 16.30 uur.

Buiten de openingstijden van het HIP kun je voor informatie contact opnemen (bij voorkeur per e-mail) met Harry Koop:
  hip@historischekringalmelo.nl

Informatiewijzers

onderwijs en studie

Gebruik de informatiewijzers voor het vervaardigen van praktische opdrachten, spreekbeurten, presentaties, verslagen, papers, scripties e.d.
Ze leveren titels van de informatiebronnen van de Historische Kring Stad en Ambt Almelo die bij het HIP beschikbaar zijn.

De volgende informatiewijzers zijn beschikbaar:

Infowijzer VO Almelo: historie Textiel
Infowijzer VO Almelo: historie Onderwijs
Infowijzer VO Almelo: historie Armen-, Zieken- en Ouderenzorg

Inventaris

archiefbestanden

Hier vind je de inventaris van de archiefbestanden van de Historische Kring Stad en Ambt Almelo die bij het HIP beschikbaar zijn op de 4e verdieping van de bibliotheek.

Laatst gewijzigd op 01-07-2023

O.  Inhoudsopg. inventaris archief: overzicht van (sub)rubrieken
I.    Inventaris archief deel I: Overheid
II.   Inventaris archief deel II: Niet-overheid